Madárhíradó – játék!

Kedves Vendégeink!

Egy kis játékra hívunk Titeket! Tippeljétek meg, hogy az udvarunkban kihelyezett (amúgy a Magyar Madártani és Természetvédelmi Egyesülettől – www.mme.hu –  beszerzett) 5 db mesterséges madárodúból hányban fogunk fészket találni a téli takarítás során? Tippeiteket facebook hozzászólásban tudjátok leadni az eredeti bejegyzés alatt ITT. Az eredményt pedig videóban fogjuk megmutatni 2020. december 6-án szintén Facebook oldalunkon.

Azoknak, akik eltalálják a számot, exkluzív akciót hirdetünk: 2021. március 31-ig minden 2 éjszaka tartózkodás után egy 3. éjszakát ingyenesen adunk a Rozmaring vendégházban, a Rózsa Portán vagy a Menta Portán). Az akciót az e-mailben leadott foglalásokra lehet érvényesíteni: rozmaringvendeghaz@gmail.com . Az ingyen éjszaka sokszorozható, tehát 4 éj foglalás esetén +2 éjt adunk ingyen és így tovább.

Várjuk a tippeket, és reméljük, hogy Ti is kedveteket lelitek a játékban.

Parapoly – egy játék nem csak gyerekeknek

Ha különleges városnézésre vágysz Pécs belvárosában, ne hagyd ki a Parapoly kódfejtő játékát, mely végigvezet Pécs leghíresebb látnivalói között. Bátran merjük ajánlani ezt az izgalmas és egyedi városnézést, mert mi is teszteltük, méghozzá 5 kisgyerekkel.

Bebizonyosodott ugyanis, hogy a Parapoly szülinapi gyerekzsúrnak is kiváló. Idén úgy gondoltam, hogy megkímélem magunkat és a háztartásunkat egy csapatnyi szaladgáló harmadikos fiútól, helyette inkább Pécs belvárosára szabadítom rá őket. Egy ideig próbáltam kicsit visszafogni őket, de aztán feladtam, és csak hagytam, hadd érezzék jól magukat. Az egész játék csavaros, ötletes és jól átgondolt, sőt még olyan apróságokra is figyeltek, hogy a teljes túra gyalogos zónában zajlik. Egy két apróbb részt kivéve, de erre fel is hívják a figyelmet a térképen. A fejtörők nagy része iskolás gyerekeknek is menni fog, bár a felnőtt segítség azért szintén fontos. A mi csapatunkban például a gyerekek sokkal ügyesebben vették észre a keresendő „tereptárgyakat”, míg én inkább a megfejtésekben segítettem. A lényeg, hogy nagyjából 3-4 óra alatt végigértünk a játékon, miközben remekül éreztük magunkat mindannyian. Megálltunk egy kicsit tortázni és a végén még egy vacsi is belefért. Kellemesen elfáradtunk, egy percig se unatkoztunk, és ügyességünknek, na meg furfangos észjárásunknak köszönhetően mi is tagjai lettünk egy exkluzív körnek, a „testvériségnek” 🙂 .

Jó szívvel ajánljuk mindenkinek, aki szeretne egy kicsit csavarni a szokásos városnéző túrán. Nem kell hozzá más csak egy okostelefon, némi mobilnet és egy toll. Na meg 3 óra szabadidő és kreatív gondolkodás. Vágjatok bele!

Részletek itt: https://www.parapolypecs.hu/

Tovább zöldülünk

Örömmel tudatjuk kedves vendégeinkkel, hogy a héten újabb lépést tettünk a környezet illetve a klíma védelmében. A Rózsa Portát Magyarország Kormánya támogatásával a Kisfaludy 2030 program keretében kapott támogatásból napelem rendszerrel szereltük fel. Ennek köszönhetően az elektromos áramot most már nem csak a Rozmaring vendégházban, de a Rózsa Portán is a nap erejével állítjuk elő. Nagyon örülünk ennek a lépésnek, mert teljesen összhangban van a szemléletünkkel. További információk környezettudatos lépéseinkről ITT olvashatók!

Örömhír

A mai napra egy hatalmas örömhír jutott! Magyarország Kormánya jóvoltából, a Kisfaludy 2030 Program keretében a Rozmaring vendégházba központi klíma berendezést szereltettünk be, így most már nem kell attól félnie senkinek, hogy a tetőtérben a nyári hónapokban elviselhetetlenül meleg lesz. A modern és energiatakarékos készülék ráadásul nem mozgatja a levegőt érzékelhetően, tehát nem lesz senkinek kellemetlen, huzatos érzése, és nem kell attól tartani, hogy meg fog fázni a klíma miatt, valamint a rendszer teljesen hangtalan. Úgy gondoljuk, hogy ez volt a lehető legnagyobb előrelépés, amit megtehettünk a vendégeink komfortjának növelése érdekében. Most már elmondhatjuk, hogy minden vendégházunk klimatizált!

Reméljük, hogy ezzel hozzájárultunk egy még tökéletesebb nyaralásélményhez, és sokan fognak 9 férőhelyes Rozmaring vendégházunk foglalása mellett dönteni a jövőben is!

Gyertek ősszel Kék-túrázni!

Ha már nem kaptok szállás a nyárra, mert mindent ellepnek a belföldi turisták, de azért az idei pihenést nem szívesen hagynátok ki, foglaljatok őszre a csodás Mecsekben, és járjátok be az ezerszínű erdőket!

Itt olvasható egy korábbi cikkünk a Dél-Dunántúli Kéktúráról.

Ha szeretnétek a Kék túra teljesítése közben Zengővárkonyt és Rockenbauer Pál nyughelyét is érinteni, szívesen fuvarozzuk a csapatot a legközelebbi állomáshelyekről (Apátvarasd, Óbánya, Zobákpuszta…) a vendégházba és vissza ingyenesen.

Szeretettel várjuk a túrázókat az őszi Zengővárkonyban!

Érdeklődés:

rozmaringvendeghaz@gmail.com

+36 30 4414 998

+36 30 985 4110

Dél-dunántúli kék túra

Ezt a cikket még az ősszel ígértük nektek, de végül most került rá sor, hogy beszámoljunk a sárga-piros-barna-zöld színekben pompázó mecseki erdő bebarangolásáról.

Történt ugyanis, hogy hiába élünk Zengővárkonyban idestova 8 éve, mégis messziről érkező barátokra volt szükség ahhoz, hogy kimozdítsanak minket a megszokott erdőjárási rutinunkból. A megszokott annyit tesz, hogy évente egyszer vagy kétszer felmászunk a Zengő csúcsára (mely amúgy a Mecsek legmagasabb pontja, és a házunktól kb. 2 órás gyaloglással elérhető), néhányszor elsétálunk Óbányáról Kisújbányára és vissza, illetve kisebb sétákat teszünk a falu határában fekvő szelídgesztenyésben. Ezeket a sétákat gyakran kötjük össze szalonnasütéssel is, mely jó motiváció a család kevésbé túrázós tagjai számára is, hogy elinduljanak.

De ez a túra más volt. Barátaink, akikre amúgy rendkívül büszke vagyok (ezért is), már bebarangolták az Országos Kék Kör minden szakaszát, és összegyűjtötték az összes szükséges kék túra pecsétet azon az útvonalon. Így most új kihívást keresve – nem kis örömömre – belevágtak a Dél-Dunántúli Kék Túrába is. November elején pedig épp a mi környékünk volt soron, így már alig vártuk, hogy egy szakaszon mi is csatlakozhassunk hozzájuk. Ez a szakasz végül a Zobákpuszta – Óbánya etap lett. Nem túl megerőltető, kb. 12 kilóméteres túra szinte észrevehetetlen szintkülönbségekkel.

Mondanom se kell, most is inkább csak az elindulás volt a nehéz, és hogy zsúfolt napjaink között találjunk egyet, melyet rá tudunk szánni a túrázásra. Utána már vitt minket a lábunk, és tátva maradt a szánk az őszi erdő ezer és ezer színétől, a lehulló levelek csodás látványától, a csordogáló kristálytiszta patakoktól, és a környék nevezetes és gyönyörű helyeitől: a Ferde vízeséstől és a csepegő szikláktól. A túra egyes szakaszait már jól ismertük, de voltak még részünkre is ismeretlen terepek. Külön élmény volt Lórinak a pecsétek keresése (természetesen saját magának is pecsételt). Út közben egy jót ebédeltünk a kisújbányai Klumpás tanyán, melyet a jó időre való tekintettel elleptek a túrázók. Végül fáradtan, de elégedetten érkeztünk meg utolsó állomásunkra, az Óbányai kocsmába (szintén pecsételő hely 🙂 ).

Be kell vallani, hiába lakunk az erdő szélén, sajnos túl keveset túrázunk. Azt hiszem, jó lesz új évi fogadalomnak, hogy idén több időt fogunk szánni ennek a csodás erdőnek a megismerésére. Köszi Kata és Zoli, hogy elkísérhettünk Titeket! Csodás nap volt.

A majdnem sosemvolt vetemény

Az úgy volt, hogy az idén elhatároztam, nem veteményezek. A kicsi még csak 10 hónapos, különben is van éppen elég dolgunk enélkül is, és amúgy se sikerül sose úgy, ahogy szeretném. Nevelgetem a palántákat, majd rálocsolok többszáz liter vizet, és a végén az összes paradicsomot lezabálják a poloskák. Sőt, paradicsomszezonban a boltban is botrányosan alacsony áron jutok jó paradicsomhoz. Na, meg anyuék is adnak bármennyit, bármikor, ha kérek. Ennyi remek indok mellett ki szeretne egy veteménnyel szórakozni.

Mikor beköltöztünk, első dolgunk volt, hogy magaságyásokat építettünk. Meg volt az a romantikus elképzelésünk a veteményezésről, amit az ember gondol róla, amíg el nem kezdi. Pécsváradon nőttem fel, ahol a házunk mellett hatalmas veteményeskertet gondoztak a nagyszüleim naponta. Minden nap, gyakorlatilag egész nap. Sok mindent ellestem és megtanultam tőlük, de azért nem mondanám, hogy nagyon profi voltam, amikor először nekiálltam. Azóta kikupálódtam valamennyire, és szívesen is csinálom, na de a döntés az döntés…idén nem lesz vetemény.

Egy dolgot nem vettem csak számításba. Azt, hogy Zengővárkonyban ez nem ám csak így megy. Jön egy szomszéd itt, egy barát ott, egy dédimama amott: Szilvikém maradt egy kis paradicsompalántám (a paradicsom szó helyettesíthető karalábéval, paprikával, uborkával…stb.). Na jó, akkor legyen csak egy kis paradicsom. Befőzni való. Meg persze akkor már koktél is, mert a gyerek azt jobban szereti. Ja, maradt egy kis sárgaparadicsom palánta is. Hát jó, akkor még azt. Karalábé? Szeretjük persze. De 100 forintért dobják utánam a boltban ilyenkor. Persze, ez bio. Ok, csak egy párat. Így lett végül karalábé, uborka, paradicsom (több fajta), saláta, fokhagyma… Egyelőre itt vége a sornak, de ezt csak félve írom le. Ki tudja, mi jön még hozzá.

Ezért (is) szeretek annyira Zengővárkonyban élni. Itt a te dolgod sose csak a te dolgod, de éppen ez a szép benne. Így lett nekem idén veteményesem. Most már csak a bogarakkal kell felvennem a harcot. Ötlet?

Madármegfigyelés kihívás

FIGYELEM! Itt a 2020-as nagy tavaszi-nyári-őszi madármegfigyelés kihívás. Gyertek a Rozmaring vendégházba vagy a Rózsa Portára, fotózzátok le a megfigyelt madárkákat, postoljatok és tiétek egy csodaszép tűzzománc kitűző, mellyel a Magyar Madártani és Természetvédelmi Egyesületet támogatjuk. Részleteket és a megfigyelhető madarak képeit a vendégházakban találtok. Jó játékot!

Nyártól vár az új medencénk

Örömmel jelentjük be kedves leendő vendégeinknek, hogy 2020 nyarától egy 3,50 méter átmérőjű, 1,20 méter mély medence is szolgálja a nyaralók kényelmét a Rozmaring vendéház és Rózsa Porta hatalmas udvarán. A medence a fák között, szépséges kilátással az udvarra, napozó ágyakkal, játékokkal, törölközőkkel, reméljük mindenkinek örömet szerez majd! A medence használata ingyenes.

Hol vagy Kajla?

Keresd Kajlát a Rozmaring Vendégházban is! Mostantól mi is pecsételő hely vagyunk. Ráadásul 15% kedvezményt is kaphattok téli árainkból, ha e-mailben vagy telefonon foglaltok szobát nálunk,és magatokkal hozzátok Kajla útleveleteket.